Boek 2018-05-08T17:10:44+00:00

Contentmarketing vanuit je zakelijke DNA

Contentvisie werkt met een unieke methode: de zakelijk-DNA-methode. Deze is ontwikkeld door Karin en de methode vormt ook de basis voor een post-HBO opleiding aan de Hogeschool van Arnhem en Nijmegen.

Waarom heb je een eigen boek uitgebracht?

“Wij geloven dat elke organisatie een uniek DNA heeft, waar zijn klanten op af komen. Het ontdekken daarvan is een belangrijk en mooi proces, wat nog te vaak blijft liggen. Hierdoor missen veel contentstrategieën de juiste basis en blijft contentmarketing een middel. Wij weten dat het anders kan en willen graag onze kennis delen met vakmensen die hier mee aan de slag willen.”

Karin over het boek:


“Contentmarketing is essentieel voor organisaties om hun doelgroepen te bereiken. Toch zie je vaak dat een strategie en een goede basis ontbreken. Hoewel er enthousiast gestart wordt, komt er na verloop van tijd weinig content uit de organisatie. Successen blijven dan ook uit. Hoe kom je erachter aan welke content je klanten behoefte hebben? Of nog belangrijker: waarom je klanten ooit klanten werden?

Start met het vaststellen van je unieke DNA. Wat maakt jouw organisatie tot een succes? Wat is de klik die jouw klant heeft met je organisatie? Dit boek biedt een concrete aanpak om samen met medewerkers en klanten te onderzoeken wat jouw unieke DNA is. Door middel van deze methode leer je de kern van je DNA vast te stellen en die te vertalen naar een concrete contentstrategie en -planning.”

Voor wie is het boek geschreven?

Bedrijfsleven

Dit boek is een handvat voor communicatie managers die in een bedrijf de grote lijnen uit moeten zetten. Voor marketing managers die wel middelen in hebben gezet, maar weinig rode lijn vinden in het geheel en voor pr-afdelingen die weten dat medewerkers een belangrijke rol spelen, maar moeite hebben met het loslaten van controle. Het vak is snel veranderd. Communicatie en marketingprofessionals weten dat het anders moet, maar zijn opgeleid met kennis en vaardigheden van vroeger.

HBO Communicatie en marketing

Dit is ook een boek wat op hogescholen voor laatste jaars HBO communicatie en marketing studenten een handvat biedt bij hun afstudeeropdracht of stage. Het biedt hen een duidelijke richtlijn voor het in kaart brengen en onderzoeken van abstracte hedendaagse theorieën en de praktische toepassing in een concreet advies. Dit boek is voor mensen die de inspirerende boeken begrijpen en nu willen toepassen. De doelgroep volgt Marketingfacts en Frankwatching en herkent een aantal theorieën uit het boek. Nu weet de lezer ook hoe hij/zij het zelf kan toepassen.