Kennis delen 2018-04-25T22:57:45+00:00
Tara van Heumen
506, 2018

Help! Hoe communiceer je met Millenials?

Als marketing of communicatieprofessional ben je continu bezig om inzicht te krijgen in de doelgroep van een organisatie, sterker nog: je probeert ze te begrijpen. Afhankelijk van jouw product of dienst heb je te maken met een of meerdere generaties die ieder hun eigen normen en waarden hebben. Dit keer kijken we naar de Millenials. Hoe bereik je deze generatie, hoe krijg je hun aandacht, hoe houd je ze getriggerd en welke content spreekt hen nu écht aan? Millennials Millenials, [...]

Karin Garritsen
506, 2018

Behandel Dark Social als een offline netwerk.

Om aan onze producten en diensten te komen gaan we steeds meer af op de verhalen en aanbevelingen van ons netwerk. Netwerken ontstaan omdat we ons veilig willen voelen en een open en eerlijk aanbod willen. Dat is onder meer een reactie op de grote hoeveelheid informatie en reclame die er op ons afkomt. We willen ons beschermen tegen die overvloedige hoeveelheid commerciële en niet-commerciële informatie. We verkiezen daarin steeds vaker gesloten informatiesystemen en netwerken zoals WhatsApp en Snapchat boven [...]

Tara van Heumen
503, 2018

Medewerkers als ambassadeur

Als mond tot mond reclame belangrijker wordt in je marketing heb je mensen nodig die over je praten. Klanten en ook medewerkers vertellen verhalen over je organisatie en dat is belangrijk voor je merk. Dat wil je stimuleren en belonen. Employee Advocacy gaat over het stimuleren om de medewerkers ambassadeur te maken van je merk. Medewerkers willen best ambassadeur zijn Uit een onderzoek van Lewis (2017) onder meer dan 1000 medewerkers uit de dienstverlenende sector, blijkt dan 73% bereid is [...]

Karin Garritsen
603, 2017

Op zoek naar het DNA van jouw organisatie

Waar de directie vroeger een dag op ‘de hei’ samen met een reclamebureau de positionering en de bijbehorende campagne bedacht (ook wel de gewenste identiteit genoemd), gaan we tegenwoordig liever uit van de werkelijke identiteit van een organisatie, gevormd door de medewerkers. Die medewerkers hebben in praktijk het grootste effect op het imago bij de klanten. Veel organisaties zoeken een manier om deze ‘klik’ te vinden. Noem het de “Why” of het DNA van je organisatie. Organisaties begrijpen dat communicatie [...]

Karin Garritsen
3003, 2016

Jouw organisatie als een volk, een stam

“Your organisation needs to be like a safe tribe, protected by it’s leaders” Vorige week werden mijn collega’s en ik weer even geïnspireerd door een live seminar van Simon Sinek. Wat kan die man complexe theorie toch lekker duidelijk neerzetten! Hij beschouwt deze keer organisaties vanuit een antropologisch standpunt. Het zou overigens een mooie toevoeging zijn aan de organisatievormen van Mintzberg. Daarbij kijkt Simon Sinek naar leiderschap binnen een stam en ook naar de verschillende biologische stofjes, zoals dopamine. Die [...]

Gerard Russchen
503, 2016

Facebooklive, van tekst via foto’s naar animaties naar video en live.

Van tekst naar live . . . Van verstand naar gevoel . . . Van what naar why . . . Daar zit je dan op een vrijdagavond naar The Voice Kids te kijken. In de ene hand de afstandsbediening - om de reclame te skippen - en in de andere hand de mobiel. In plaats van te zappen surf ik wat rond en zie ik een live stream van Tinus op Facebook. Een toepassing die eerst exclusief is gehouden [...]