Kennis delen 2018-04-25T22:57:45+00:00
Tara van Heumen
503, 2018

Medewerkers als ambassadeur

Als mond tot mond reclame belangrijker wordt in je marketing heb je mensen nodig die over je praten. Klanten en ook medewerkers vertellen verhalen over je organisatie en dat is belangrijk voor je merk. Dat wil je stimuleren en belonen. Employee Advocacy gaat over het stimuleren om de medewerkers ambassadeur te maken van je merk. Medewerkers willen best ambassadeur zijn Uit een onderzoek van Lewis (2017) onder meer dan 1000 medewerkers uit de dienstverlenende sector, blijkt dan 73% bereid is [...]

Karin Garritsen
603, 2017

Op zoek naar het DNA van jouw organisatie

Waar de directie vroeger een dag op ‘de hei’ samen met een reclamebureau de positionering en de bijbehorende campagne bedacht (ook wel de gewenste identiteit genoemd), gaan we tegenwoordig liever uit van de werkelijke identiteit van een organisatie, gevormd door de medewerkers. Die medewerkers hebben in praktijk het grootste effect op het imago bij de klanten. Veel organisaties zoeken een manier om deze ‘klik’ te vinden. Noem het de “Why” of het DNA van je organisatie. Organisaties begrijpen dat communicatie [...]

Karin Garritsen
3003, 2016

Jouw organisatie als een volk, een stam

“Your organisation needs to be like a safe tribe, protected by it’s leaders” Vorige week werden mijn collega’s en ik weer even geïnspireerd door een live seminar van Simon Sinek. Wat kan die man complexe theorie toch lekker duidelijk neerzetten! Hij beschouwt deze keer organisaties vanuit een antropologisch standpunt. Het zou overigens een mooie toevoeging zijn aan de organisatievormen van Mintzberg. Daarbij kijkt Simon Sinek naar leiderschap binnen een stam en ook naar de verschillende biologische stofjes, zoals dopamine. Die [...]

Gerard Russchen
503, 2016

Facebooklive, van tekst via foto’s naar animaties naar video en live.

Van tekst naar live . . . Van verstand naar gevoel . . . Van what naar why . . . Daar zit je dan op een vrijdagavond naar The Voice Kids te kijken. In de ene hand de afstandsbediening - om de reclame te skippen - en in de andere hand de mobiel. In plaats van te zappen surf ik wat rond en zie ik een live stream van Tinus op Facebook. Een toepassing die eerst exclusief is gehouden [...]

Karin Garritsen
2411, 2015

De vluchtigheid van Social Media

De tijd lijkt steeds sneller te gaan. Meer berichten, sneller reageren en de continue haast, waarmee we moeten communiceren. Waar de generatie van 30 plus nog het gevoel heeft dat we alle berichten moeten lezen, is de generatie daaronder veel selectiever. Zij kunnen de informatie overload beter aan, omdat ze de vluchtigheid van berichten hebben omarmt en beter kunnen selecteren. Facebook speelt hier bijvoorbeeld op in met een Snapchat-achtige Message dienst die ze nu in Frankrijk uit proberen. Hiermee verdwijnen [...]

Karin Garritsen
911, 2015

Paid, owned en earned media. Luisteren verdient ook onderzoek.

Ik had hoge verwachtingen van het nieuwe onderzoek naar Contentmarketing van SWOCC (Stichting Wetenschappelijk Onderzoek Commerciële Communicatie). In mei heb ik een tipje van de sluier gezien en was enthousiast, omdat er onderzoek werd gedaan waarmee ik wellicht nog meer onderbouwing en richting in mijn adviezen kan geven. Afgelopen week heb ik het hele rapport uiteindelijk kunnen lezen, maar na elke bladzijde werd ik minder blij. De onderzoeker (Christine Liebrecht) definieert wat Contentmarketing is en wat niet. En daar gaat [...]