We (mijn studenten en ik) zitten in onze nieuwe lokalen in Nijmegen bij de HAN, als Gerard en een klant als opdrachtgevers bij de HAN komen voor een eindbeoordeling van de studenten. Het gaat om online zichtbaarheid en vindbaarheid.

Contentvisie laptop middenNa afloop praten we nog even na over gezamenlijke interesses, maar ook frustraties. We zien namelijk kansen bij organisaties in de Achterhoek, maar hebben daar nu nog geen invulling voor. Ik niet als docent of praktijkcoördinator van de HAN en Gerard niet vanuit zijn positie bij A&M Impact.
We herkennen onze visie in de vragen van de bedrijven. Communicatie van nu en de toekomst komt vanuit je organisatie. Social Media, luisteren naar wat er gezegd wordt en hierop reageren,.. Dat werkt anders dan de traditionele marketing waar je als manager de controle had en voldoende had aan een campagne of middelen via een extern bureau. Jij en je medewerkers zorgen voor waardevolle inhoud, content. Maar hoe doe je dat?
Afijn, Gerard vertrekt, maar we houden contact. Een paar weken later drinken we koffie bij de Groeskamp en presenteert hij zijn plan: Internetvisie, een droom die hij samen met Norbert gaat realiseren. En of ik hier een onderdeel van wil zijn. De puzzelstukjes vallen op hun plek. Ik ben overtuigd van het succes van dit concept en besluit te participeren in de eerste B.V.

Wat hebben we inmiddels al veel leuke gesprekken gehad! Veel koffie gedronken, veel inspiratie gekregen. Na elk gesprek staan we te stuiteren. Gerard heeft een droom, een visie op online. Alleen kon hij dit niet realiseren en in Norbert vond hij de perfecte partner. Ik ben blij dat ik hier ook inhoud aan kan geven met mijn kennis en de contacten bij de HAN.