Kennis delen2019-02-15T13:47:15+02:00
Avatar
1709, 2019

Aftermovie van ons lustrumfeestje – Contentvisie 5 jaar!

Afgelopen vrijdag vierden wij onze vijfde verjaardag: ons eerste lustrum! Het feest vierden wij samen met een aantal van onze klanten die ons goed kennen. Stel je voor je zit op een verjaardag.. Tijdens de zakelijk-DNA-trajecten vragen wij onze opdrachtgevers en hun klanten altijd hoe zij de organisatie zouden omschrijven als ze op de verjaardag van oom Henk zouden zitten en hun neefje ernaar zou vragen. Omdat we nu letterlijk op een verjaardag zaten, hebben wij van deze mogelijkheid gebruik [...]

Karin Krijt-Garritsen
804, 2019

Directie en management moeten meer luisteren

74% van beleidsmakers kunnen minder goed benoemen wat de kracht van de organisatie is, dan de medewerkers. Contentvisie onderzoekt wat het zakelijk-DNA is van organisaties. Daarbij maken we een onderscheid tussen het gewenst DNA (beleidsmakers, management of directie), het werkelijk DNA (medewerkers) en het ervaren DNA (klanten of andere externe doelgroepen). Bij 74% van de onderzoeken naar het zakelijk DNA bij organisaties, blijken medewerkers beter te kunnen benoemen wat volgens de klanten de kracht is van de organisatie dan directies [...]

Karin Krijt-Garritsen
506, 2018

Help! Hoe communiceer je met Millenials?

Als marketing of communicatieprofessional ben je continu bezig om inzicht te krijgen in de doelgroep van een organisatie, sterker nog: je probeert ze te begrijpen. Afhankelijk van jouw product of dienst heb je te maken met een of meerdere generaties die ieder hun eigen normen en waarden hebben. Dit keer kijken we naar de Millenials. Hoe bereik je deze generatie, hoe krijg je hun aandacht, hoe houd je ze getriggerd en welke content spreekt hen nu écht aan? Millennials Millenials, [...]

Karin Krijt-Garritsen
506, 2018

Behandel Dark Social als een offline netwerk.

Om aan onze producten en diensten te komen gaan we steeds meer af op de verhalen en aanbevelingen van ons netwerk. Netwerken ontstaan omdat we ons veilig willen voelen en een open en eerlijk aanbod willen. Dat is onder meer een reactie op de grote hoeveelheid informatie en reclame die er op ons afkomt. We willen ons beschermen tegen die overvloedige hoeveelheid commerciële en niet-commerciële informatie. We verkiezen daarin steeds vaker gesloten informatiesystemen en netwerken zoals WhatsApp en Snapchat boven [...]

Karin Krijt-Garritsen
503, 2018

Medewerkers als ambassadeur

Als mond tot mond reclame belangrijker wordt in je marketing heb je mensen nodig die over je praten. Klanten en ook medewerkers vertellen verhalen over je organisatie en dat is belangrijk voor je merk. Dat wil je stimuleren en belonen. Employee Advocacy gaat over het stimuleren om de medewerkers ambassadeur te maken van je merk. Medewerkers willen best ambassadeur zijn Uit een onderzoek van Lewis (2017) onder meer dan 1000 medewerkers uit de dienstverlenende sector, blijkt dan 73% bereid is [...]

Karin Krijt-Garritsen
603, 2017

Op zoek naar het DNA van jouw organisatie

Waar de directie vroeger een dag op ‘de hei’ samen met een reclamebureau de positionering en de bijbehorende campagne bedacht (ook wel de gewenste identiteit genoemd), gaan we tegenwoordig liever uit van de werkelijke identiteit van een organisatie, gevormd door de medewerkers. Die medewerkers hebben in praktijk het grootste effect op het imago bij de klanten. Veel organisaties zoeken een manier om deze ‘klik’ te vinden. Noem het de “Why” of het DNA van je organisatie. Organisaties begrijpen dat communicatie [...]