Kennis delen2020-09-16T15:55:09+02:00
Avatar
1109, 2020

Een sterke nieuwe positionering voor het Graafschap College

Voor het Graafschap College hebben we meerdere onderzoeken mogen doen en adviezen mogen geven. Zo hebben we een buyer journey gemaakt, om te achterhalen hoe het Graafschap College haar aankomende studenten zo goed mogelijk kan informeren. We hebben onderzoek gedaan naar de communicatie tijdens de huidige aanmeldprocedure en waar deze verbeterd kan worden, en we zijn op zoek gegaan naar het DNA van het Graafschap College. Buyer Journey We zijn begonnen met het maken van de buyer journey van aankomende [...]

Avatar
2008, 2020

Wijziging team Contentvisie

Dinsdag 21 juli stond ik met mijn man op de Zimbajoch. We hebben de maanden ervoor flink getraind en maandag gewandeld naar de hut op 1790 meter. Nu staan we na 1,5 uur en 600 hoogtemeters klimmen, op de Zimbajoch, een vlak stuk op de graad. Vanaf hier moeten we nog 300 hoogtemeters klimmen naar de top van de Zimba.  Maar op dat moment veranderen de omstandigheden. Het begint te regenen, de rotsen worden nat en er komt onweer aan, [...]

Avatar
2907, 2020

Een tijd van bezinning

De vakantieperiode is aangebroken. Voor velen een moment om tot rust te komen. De tijd te nemen om op te laden. Extra tijd doorbrengen met je geliefde, het gezin, familie en vrienden. Dat de komkommertijd is aangebroken merken wij bij Contentvisie ook. Juli is een maand waarin onze klanten op vakantie zijn of bijna op vakantie gaan en afspraken liever over de vakantie heen tillen. De zomervakantie is een mooi moment om te reflecteren op het eerste half jaar dat [...]

Avatar
601, 2020

Hoe bereik je je klant in 2020?

Twee-duizend-twintig, 20-20, een nieuw jaar, een nieuw decennium is aangebroken. De afgelopen tien jaar zijn er veel digitale ontwikkelingen geweest. De meeste ontwikkelingen zijn nu al niet meer weg te denken. Het betalen met je telefoon of horloge is al bijna gewoon, terwijl dit in 2030 vast alweer achterhaald is door de introductie van face payment. Inmiddels kunnen de meesten van ons de overload aan informatie die we krijgen via de verschillende kanalen en devices al aardig filteren. We kunnen [...]

Avatar
2911, 2019

Marketing in non-profit ‘vies’?

Op het moment zijn we met Contentvisie veel aan het werk bij non-profit organisaties zoals scholen en gemeentes. Het valt ons op dat bij (semi)overheid, marketing vaak nog een ‘vies’ woord is. Hoewel de noodzaak om klantgericht te werken toeneemt, mag het geen marketing heten. Bij de gemeentes wordt veelvuldig gesproken over de rol van klantcontact centra. De ombudsman wil zelfs dat we er met al onze vragen terecht kunnen. (bron: NOS, 31 oktober 2019) Ook de beeldvorming van de gemeente [...]

Avatar
1110, 2019

Waarom je beter niet in containerbegrippen zou moeten communiceren, ook al noemen al jullie klanten jullie massaal betrouwbaar.

Tijdens het vieren van ons eerste lustrum presenteerden wij een aantal resultaten van de afgelopen vijf jaar. Een van de resultaten uit alle zakelijk-DNA trajecten, zijn de meest genoemde (container)begrippen. Dit komt voort uit de termen die genoemd zijn door alle klanten en medewerkers van de organisaties die we hebben onderzocht als omschrijving van hun zakelijk-DNA. Tijdens dit onderdeel van de presentatie kregen wij een opvallende vraag uit het publiek. Want: als al onze klanten ons betrouwbaar noemen, dan moeten [...]