Kennis delen2018-04-25T22:57:45+00:00
Karin Garritsen
2411, 2015

De vluchtigheid van Social Media

De tijd lijkt steeds sneller te gaan. Meer berichten, sneller reageren en de continue haast, waarmee we moeten communiceren. Waar de generatie van 30 plus nog het gevoel heeft dat we alle berichten moeten lezen, is de generatie daaronder veel selectiever. Zij kunnen de informatie overload beter aan, omdat ze de vluchtigheid van berichten hebben omarmt en beter kunnen selecteren. Facebook speelt hier bijvoorbeeld op in met een Snapchat-achtige Message dienst die ze nu in Frankrijk uit proberen. Hiermee verdwijnen [...]

Karin Garritsen
911, 2015

Paid, owned en earned media. Luisteren verdient ook onderzoek.

Ik had hoge verwachtingen van het nieuwe onderzoek naar Contentmarketing van SWOCC (Stichting Wetenschappelijk Onderzoek Commerciële Communicatie). In mei heb ik een tipje van de sluier gezien en was enthousiast, omdat er onderzoek werd gedaan waarmee ik wellicht nog meer onderbouwing en richting in mijn adviezen kan geven. Afgelopen week heb ik het hele rapport uiteindelijk kunnen lezen, maar na elke bladzijde werd ik minder blij. De onderzoeker (Christine Liebrecht) definieert wat Contentmarketing is en wat niet. En daar gaat [...]

Karin Garritsen
903, 2015

Laat het los

Ken je dat? Het gevoel dat je zou willen springen op de bank? Je doet het niet natuurlijk, want je hebt ooit geleerd dat dat niet mag. En dat is ook wat ik mijn kinderen vertel. Maar oh wat stond ik te stuiteren bij de aflevering van Tegenlicht over het verdwijnen van managers. Een feest der herkenning! Het beeld dat wordt geschetst is kenmerkend voor grote managers, belangrijke mensen ‘bovenin’ de organisatie. De politie, het aannemersbedrijf.…het zijn slechts voorbeelden. Maar [...]

Karin Garritsen
610, 2014

Contentvisie gestart

We (mijn studenten en ik) zitten in onze nieuwe lokalen in Nijmegen bij de HAN, als Gerard en een klant als opdrachtgevers bij de HAN komen voor een eindbeoordeling van de studenten. Het gaat om online zichtbaarheid en vindbaarheid. Na afloop praten we nog even na over gezamenlijke interesses, maar ook frustraties. We zien namelijk kansen bij organisaties in de Achterhoek, maar hebben daar nu nog geen invulling voor. Ik niet als docent of praktijkcoördinator van de HAN en Gerard [...]

Karin Garritsen
610, 2014

Ik wil gewoon vrienden ….

Het is donderdagavond, ik ben op de terugweg van een klant in Londen en ik mis mijn treinverbinding van Schiphol naar Ede-Wageningen. Ik strand op station Utrecht Centraal, waar ik drie kwartier op een nachttrein kan wachten die om 00:58 vertrekt. Neem ik een taxi, of verwerk ik mijn belevingen van de dag in een blog, als ik toch moet wachten op de trein? Ik besluit voor deze tweede optie te gaan, koop een beker koffie en klap mijn laptop [...]

Karin Garritsen
610, 2014

Beperkt effect?

Zou je ook niet willen dat jij als MKB-er de ICE-Bucket had bedacht? Zo weinig inspanning en zo veel effect. En waarom lukt het een meisje uit Haren wel om een groep in beweging te krijgen en krijgen wij met moeite 20 mensen naar een relatiedag? Social Media lijkt de oplossing voor al onze problemen. We horen de succesverhalen overal. We willen ermee aan de slag. Weten alleen nog niet hoe. Maar is Social Media wel de oplossing voor al [...]