Kennis delen2019-02-15T13:47:15+02:00
Karin Krijt-Garritsen
903, 2015

Laat het los

Ken je dat? Het gevoel dat je zou willen springen op de bank? Je doet het niet natuurlijk, want je hebt ooit geleerd dat dat niet mag. En dat is ook wat ik mijn kinderen vertel. Maar oh wat stond ik te stuiteren bij de aflevering van Tegenlicht over het verdwijnen van managers. Een feest der herkenning! Het beeld dat wordt geschetst is kenmerkend voor grote managers, belangrijke mensen ‘bovenin’ de organisatie. De politie, het aannemersbedrijf.…het zijn slechts voorbeelden. Maar [...]

Karin Krijt-Garritsen
610, 2014

Contentvisie gestart

We (mijn studenten en ik) zitten in onze nieuwe lokalen in Nijmegen bij de HAN, als Gerard en een klant als opdrachtgevers bij de HAN komen voor een eindbeoordeling van de studenten. Het gaat om online zichtbaarheid en vindbaarheid. Na afloop praten we nog even na over gezamenlijke interesses, maar ook frustraties. We zien namelijk kansen bij organisaties in de Achterhoek, maar hebben daar nu nog geen invulling voor. Ik niet als docent of praktijkcoördinator van de HAN en Gerard [...]

Karin Krijt-Garritsen
610, 2014

Ik wil gewoon vrienden ….

Het is donderdagavond, ik ben op de terugweg van een klant in Londen en ik mis mijn treinverbinding van Schiphol naar Ede-Wageningen. Ik strand op station Utrecht Centraal, waar ik drie kwartier op een nachttrein kan wachten die om 00:58 vertrekt. Neem ik een taxi, of verwerk ik mijn belevingen van de dag in een blog, als ik toch moet wachten op de trein? Ik besluit voor deze tweede optie te gaan, koop een beker koffie en klap mijn laptop [...]

Karin Krijt-Garritsen
610, 2014

Beperkt effect?

Zou je ook niet willen dat jij als MKB-er de ICE-Bucket had bedacht? Zo weinig inspanning en zo veel effect. En waarom lukt het een meisje uit Haren wel om een groep in beweging te krijgen en krijgen wij met moeite 20 mensen naar een relatiedag? Social Media lijkt de oplossing voor al onze problemen. We horen de succesverhalen overal. We willen ermee aan de slag. Weten alleen nog niet hoe. Maar is Social Media wel de oplossing voor al [...]

Karin Krijt-Garritsen
610, 2014

Hoe persoonlijke aandacht weer een USP wordt

Afgelopen dinsdag was ik bij de boek presentatie van het nieuwe boek van Steven van Belleghem: When Digital becomes more Human. Het boek gaat over het belang van persoonlijke aandacht naast digitaal contact. Het is een onderwerp wat mij triggert en waarbij ik een mooie link zie naar B2B. Digitale informatie en kanalen kunnen ons helpen om het contact weer persoonlijker te maken. De laatste jaren heeft met name het digitaliseren van onze communicatie aandacht gehad, omdat dit nieuw was. [...]