Test categorie

Graafschap College

Voor het Graafschap College heeft Contentvisie verschillende onderzoeken uitgevoerd. Zo hebben we de Buyer Journey van aankomende studenten achterhaald en inzicht gekregen in de aanmeldprocedures. Tot slot mochten we op zoek naar het DNA van het Graafschap College. Een schitterende opdracht waar we medewerkers van alle sectoren bij hebben betrokken, als ook het bedrijfsleven wat samenwerkt met het Graafschap College en natuurlijk de studenten waar het om draait.

2020-09-11T09:17:21+02:00

Van Egmond Groep

In een aantrekkende markt van elektrotechniek weet Van Egmond Groep de afgelopen jaren een steeds groter marktaandeel te bemachtigen. De organisatie is gegroeid van 1 naar 4 vestigingen in Nederland. Met deze groei kwamen vragen als: ‘wie zijn we?’ en ‘wat waardeert onze klant nu écht aan ons?’ steeds vaker naar boven. Een duidelijke positionering ontbrak. Met onze methode zijn we op zoek gegaan naar de klik tussen de directie, de medewerkers en de klanten om zo de toegevoegde waarde van Van Egmond Groep vast te kunnen stellen. Op basis van deze uitkomsten heeft Contentvisie de communicatiestrategie en richting bepaald die zorgde voor een duidelijke basis waarna de marketing en communicatie activiteiten ingericht konden worden. Het ontbrak alleen aan mankracht om ook invulling te kunnen geven aan de uitvoer van het advies. Ook daar hebben we ze in ondersteund. Samen met een collega binnen Van Egmond Groep is de nieuwe huisstijl doorgevoerd, hebben we LinkedIn trainingen verzorgd en hebben we samen een marketingplanning en budgettering opgesteld om zo meer structuur en eenheid in de marketingactiviteiten te kunnen krijgen. Wanneer deze basis gereed is, hebben wij onze taak volbracht en zal ons zusje MRKTNG.nl Van Egmond Groep helpen met het vinden van de juiste marketingprofessional die de basis kan gaan uitbreiden en door ontwikkelen.

2021-09-17T13:13:12+02:00

Coffee fresh

Door de overname van enkele familiebedrijven groeit het lokale Coffee Fresh Westhoff naar een landelijk merk: Coffee Fresh. Dit vraagt om een andere manier van positioneren en daarbij is de vraag: welke rol spelen de huidige familiemerken? Door het zakelijke DNA van de verschillende merken te meten bij de medewerkers en de klanten, konden we de klik vinden die de klant heeft met het merk Coffee Fresh. Daarbij kregen we een goed inzicht in de waarde van het nieuwe merk Coffee Fresh ten opzichte van de oude familie merken en kon een juiste keuze voor het merkbeleid gemaakt worden. Als resultaat is internal branding opgezet en zijn er een nieuwe pay-off, huisstijl en middelen gekomen die beter passen bij de landelijke klanten die Coffee Fresh ambieert.

2019-02-15T13:58:29+01:00

Wagenplan

Met een erg hoge NPS score, weet Wagenplan dat de klanten blij zijn met hen en hen ook aan zouden bevelen. Maar ze weten nog niet waarom. Dit inzicht hebben ze nodig om actief de markt in te gaan met een online communicatie strategie. Contentvisie is op zoek gegaan naar [...]

2020-09-10T19:33:51+02:00

Eijgenhuijsen

De medewerkers van Eijgenhuijsen hebben duidelijk voor ogen wie ze zijn en wat hun toegevoegde waarde is. De doorvertaling van deze boodschap naar een gestructureerde contentplanning ontbrak hier. Met name uitvoer geven aan deze planning kost tijd en deze tijd hebben veel medewerkers die marketing erbij doen niet. Contentvisie helpt Eijgenhuijsen bij de invulling en uitvoering van hun contentplanning, waarbij de informatie altijd uit de organisatie wordt gehaald en vervolgens door Contentvisie wordt door vertaald in een goed lopend verhaal, een passende video of een sprekende foto. De content komt dus altijd van de medewerkers zelf en wij zorgen ervoor dat deze content op de juiste plek op het juiste tijdstip wordt gepubliceerd aan de juiste doelgroep.

2019-02-15T13:59:24+01:00

Plavei

"Karin is kundig en stelt de juiste vragen om zo het beste resultaat te behalen. Ze is een prettige sparringpartner." Plavei is een compacte woningcorporatie met circa 40 medewerkers en ruim 4000 wooneenheden, voornamelijk in de gemeente Montferland. Samen met de medewerkers ontwikkelt Contentvisie een visie op dienstverlening. Dit traject [...]

2019-02-15T13:59:47+01:00